Manual bones práctiques per a la imatge exterior

L’Institut d’Innovació Empresarial de les Balears (IDI) ha editat la ‘Guia de bones pràctiques per a la imatge exterior dels locals comercials’ que ha estat presentada aquest dimecres pel conseller de Treball, Comerç i Indústria, Iago Negueruela. Aquesta guia, realitzada amb la col·laboració de l’Institut Municipal del Paisatge Urbà i Qualitat de Vida de Barcelona, és un document pràctic amb consells per tenir un comerç integrat, que respecti la composició arquitectònica de l’edifici i que aconsegueixi ser un reclam per al client.

L’objectiu és que el teixit comercial tengui en compte la singularitat de cada municipi per evitar així la homogenizació de l’espai urbà. D’aquesta manera, la guia ofereix recomanacions a comerciants, dissenyadors i altres professionals de com projectar els rètols, els tendals, els tancaments o altres elements de la façana.

Durant la presentació, l’autor de la guia, Tomeu Antich, ha explicat que el comerç «forma part de la identitat dels pobles i ciutats» i, per tant, «la seva imatge exterior repercuteix directament sobre la percepció per part dels ciutadans». Segons Antich, quan la «cara més visible» dels locals comercials «harmonitza amb l’entorn» contribueix a generar «un espai públic agradable, en el qual els usuaris se sentiran còmodes».

La guia s’emmarca al programa iComerç, que coordina l’IDI, i que està dirigida a tots els municipis de les Balears amb la finalitat de fomentar actuacions que permetin impulsar, dinamitzar i millorar la competitivitat dels establiments comercials. L’IDI ha editat altres guies de consulta dirigides a comerciants com la ‘Guia de bones pràctiques per a les terrasses de souvenirs’, i la ‘Guia de marxandatge visual i escaparatisme per al comerç.

Descárrega del Manual:

COMPARTIR